5 Bekännelser inom sport!

1. Min sport "historia"
Utöver att jag spelat fotboll i ca 10,5 år är det flera andra sporter jag haft stort intresse för. Jag gick i friidrott i ca 4 år skulle jag tro, en sport jag trivdes väldigt bra i och det blev en bra kontrast mellan lagsporten och den individuella sporten. Dessutom har jag alltid varit intresserad av att börja spela Innebandy och Handboll. 
Dessutom har jag gått i Scouterna i flera år, något som förvirrar mig lite idag då jag inte klarar av eldrök eller insekter haha. 
 
2.Jag ställer oftast höga krav på mig själv & ogillar att förlora. 
Jag ställer väldigt höga krav på mig själv och hatar att misslyckas. Det gäller framförallt i samanhang då jag förväntar mig något bra och men det går motsatt väg. 
 
3. Jag är en sportmänniska. 
Jag ska inte påstå att jag kan allt om sport och klubbar och klubblag är jag inte så bra på. Men så fort det handlar om Sveriges Landslag kollar jag och kan mycket. Det är otroligt många sporter detta gäller, t.ex. Skidor (i alla dess olika typer), Fotboll, Handboll, Is Hockey, Innebandy, Simmning, Friidrott, Ridsport, Segling osv. När det är mästerskap sitter jag och kollar på i princip allt där Sverige är med. 
 
4. Mitt skid intresse.
Som ni kanske insett denna vintersäsong så har jag ett väldigt starkt intresse för skidor, starkare än något annat nästan. Detta är sporten jag spenderar mest tid att kolla på, det är både längd, utför, skytte, skicross och ja alla olika typer. När jag var yngre ville jag till och med flytta upp till Falun och gå på skid gymnasium. 
 Detta är sporten jag uppskattar mest att utföra, tyvärr sker det bara någon vecka per år, men jag älskar känslan att vara först i backen och bara kunna trycka på! 
 
5. Vasaloppet. 
Ett mål jag och min kusin har satt är att vi ska åka Tjejvasan är 2017 (eller 2016, lutar dock mot 2017). Det är alltså 3mil på längdskidor. Jag är otroligt taggad, måste bara skaffa mig skidor och börja träna! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: