Ta vara på tiden vi har♥

Jag är så otroligt glad att jag har så underbara människor i mitt liv. Det kommer vissa perioder i livet då man verkligen behöver varandra och det känns så bra att veta att personerna runt omkring en ställer upp och respekterar en. De lyssnar på vad man har att säga och visar att de vill hjälpa till. Jag har inte tänkt på det så mycket innan men nu när jag varit med om mina två första bortgångar ganska tätt inpå varandra så känner jag verkligen hur bra det är med kompisar. Att bara prata om vad som helst, att dom bara finns där och är där när man behöver dom. När till och med folk som man knappt pratat med innan skriver eller pratar med en nu gör så att man mår bättre. När människor vill väl. Att läsa vad folk skriver om Erik på facebook värmer så otroligt mycket i hjärtat. Att veta att det finns så otroligt många underbara själar där ute som alltid kommer finnas kvar och göra samhället till de bättre. Jag är så glad att det finns så bra människor runt omkring mig som vill väl. Detta är något jag tänkt mer på nu och lagt märke till. Bara ett leènde, ett hej, hur mår du, eller vad som helst kan göra stor skillnad. Jag känner att jag kan prata öppet om mycket saker inför mina kompisar och personer jag litar på. Men dom som inte har någon att prata med på samma sätt eller som inte får frågan om hur dom mår? Hur har dom det? Alla dessa tankar börjar ju komma upp nu när man verkligen tar vara på sina kompisar och försöker visa att man uppskattar dom. Det är så himla lätt att ta människor förgivet men vad som helst kan hända och du kan mista den personen. Det behöver verkligen inte bero på döden man kan bara glida ifrån varandra och inte träffas längre. Du väljer vilka personer du vill vara med och sedan är det lätt att tänka att "det är lugnt, "hen" finns alltid.." men det är fel att tänka att så. En vacker dag står inte din kompis där när du behöver hen för att du inte visat att du behövt hen tidigare.
Jag ska nu börja ta vara på allt jag är med om och upplever i mitt liv. Min kamera/mobil ska vara med mig överallt för att kunna ta kort på saker som händer i mitt liv. Jag vill kunna kolla tillbaka och minnas stunderna senare i mitt liv. De jag vill säga med detta inlägget är väl egentligen att ta vara på tiden du har här på jorden och gör det bästa av den. Ta vara på dinakompisar och nära för att inte mista dom tidigare än vad som egentligen är meningen. Man mår så himla mycket bättre när man har människor runt om sig
som visar att dom bryr sig och visar att dom är intreserade. Jag kommer aldrig glömma mina kompisar och dom kommer leva med mig länge! Alla människor lämnar ett spår i ditt hjärta som du inte glömma. ♥

 
 

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: