Mitt Gymnasieval!

Imorgon är sista dagen att söka in till Gymnasiet och häromdan skrev jag in mina val. Jag har velat fram och tillbaka hur mycket som helst men tillslut kom jag fram till ett val jag tror kommer bli riktigt bra. Jag har från början velat gå Samhälls linjen med inriktning media & journalistik. Men skola har jag inte haft någon koll på alls. Innan vi gick på gymnasiemässan visste jag bara Lerums Gymnasium som hade den linjen och inriktningen. Så i början var jag ganska inne på att gå i Lerum, men efter gymnasiemässan fick jag upp ögonen för några andra skolor i Göteborg. Efter att ha gått på några olika öppet hus på skolor så kom jag tillslut fram till att gå på Lerums ändå. Den största saken som avgjorde var väl att det tar så mycket tid och energi att ta sig till Göteborg för mig om dagen så jag vet själv att jag inte kommer orka det. Jag vill inte lägga min fritid på att ta mig till och från skolan så istället för att lägga upp mot 2 timmar om dagen så kommer jag nu lägga 5-30 min (beroende om jag går eller åker). De flesta skolorna i Göteborg hade väldigt dåliga scheman som jag inte blev så glad över och det förstörde ju bara mer. Så tillslut bestämde jag mig för att köra på Lerums Gymnasium och jag tror att det kommer bli jätte bra. Mina val då.. Jag hade velat söka Samhäll Journalistik, Media som 1a och sedan Samhäll Beteènde som 2a. Men det gick tyvärr inte, antagligen eftersom alla Samhällsklasserna går tillsammans i 1an. Och jag vill inte söka in med bara ett val.. Så jag tog Ekonomi, Jurdik som 2a och Natur som 3a. Haha, kan säga att jag verkligen inte vill gå 3an.. eller 2an för den delen heller så hoppas med hela mitt hjärta att jag kommer in på mitt första val. Nu är det bara att vänta och se hur det blir och hoppas på det bästa! 

Haha, skrattar nästan lite när jag kollar på mina val eftersom 2an och 3an verkligen inte är jag... 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: