Svar på kommentar: Gymnasietankar!

 
Jag tycker att detta är väldigt svårt. Jag har massa tankar nu men kommer jag vilja plugga om detta i 3 år liksom..
Samtidigt som det ska vara lärorikt så ska man ju tycka att det är kul. Du ska klara av 3 år med detta och ha roligt. Så känner jag iallafall. Jag vill inte välja en linje bara för att den är bättre senare i livet. Om jag är skol trött redan nu så blir det antagligen inte bättre när det är längre dagar och ännu mer plugg. Så den linjen jag tror att jag kommer välja är, Samhäll Media. Dom heter olika på olika skolor men iallafall Samhäll med inriktning Media. Eftersom jag tycker att det är kul att fota, fixa bilder, intervjua, skriva osv. Så tror jag att det kan vara en linje som passar mig bra. Samhäll är ju även en ganska bred linje och som är högskoleförberedande, vilket är bra för mig. Så jag är väl nästan säker på att jag ska välja den linjen, men man vet ju aldrig, det kan ändras snabbt. När det gäller vilken skola jag ska gå på, så har jag kollat på dom skolorna som har just Samhäll Media linjen. Och det är vad jag vet 5 skolor här i närheten. Varav 4 är i Göteborg och 1 i Lerum. Dessa skolorna är det: Hermonds, Ingrid Segerstedt, NTI mediagymnasium, IT- gymnasiet & Lerums Gymnasium.Jag ska gå på dessa skolornas öppna hus för att få lite mer känsla för skolan, mer information osv,  så det blir lättare att välja. Vad jag förstått så erbjuder de lite olika sorters media och liknande. Lite mer foto, lite mer journalistik, lite mer webb osv. Så ska gå dit och prata lite mer med elever :) Är egentligen inte jätte sugen på att gå i Lerum eftersom det är här jag spenderat ca 15 år nu.. Men samtidigt så verkar det väldigt bekvämt att ta sig till skolan på 15 min istället för ca 1 timma.. Och Lerums Gymnasium är det ända gymnasiet som j´man kan välja till Fotboll på. Vilket jag kanske hade tyckt va kul. Men som sagt så ska jag runt på öppna hus och se hur skolorna är. Tycker att det ska bli kul med något nytt igen! :D 
 

Kommentarer
Postat av: hej

ska nån mer som du känner gå samma linje?

2013-10-11 @ 23:13:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: