Svar på kommentar: Actic!

Fick denna kommentar igår och ska försöka berätta lite om Actic i Lerum. 

Jag gymmar på Actic i Lerum och har  gjort det i ganska så exakt 1 år. Det är ett ganska litet gym med en hel del personer som gymmar där. Det består av ett rum och även ett rum i "källaren" där gruppträningarna är. Men det är som sagt ett rum där alla maskiner är. När jag började gymma på Actic för 1 år sedan hade jag inte så höga krav eftersom jag inte gymmat innan. Vad jag förstod innan så är det de enda gymmet man kan gymma på som tonåring i Lerum typ utan förälder. På de andra måste man vara över 16 eller 18 tror jag, annars måste ens förälder gymma där också. Men för någon vecka sedan blev vi tillsagda av en tjej som sa att vi egentligen måste gymma med förälder om vi är under 16 år, så det var ju lite konstigt. Men iallafall. Eftersom det var första gången jag gymmade när jag startade så hade jag en instruktör första gången. Han gick igenom de maskiner som var lämpliga för mig då och hjälpte till att ställa in dom rätt. Så för mig var det väldigt behövligt. Men efter de har jag höjt en del och det känner man ju själv när man ska göra. Jag vet inte om man måste ha det men jag tror att dom vill det egentligen och jag tror att det är bra. Annars kan man göra fel och då ger det inget bra. Men jag tror inte att det är ett måste men jag rekomenderar det verkligen. 
Mitt gymkort går ut snart och jag ska nog byta till Life. Jag känner att jag är färdig med Actic, jag vill se lite nytt. Beroende på vilken tid och dag man är där så är det olika mycket folk. Men oftast är det ganska mycket och eftersom det är ganska litet så kan det bli kö osv vid vissa maskiner eftersom det inte finns så många av varje.

Men om man ska sammanfatta lite vad jag tycker så kan jag säga att det är ett bra gym att börja på. Lära sig lite maskiner och bygga en grund. Det är ganska litet och oftast ganska mycket folk. Men i helhet är det ett bra gym! 

 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: