Svar på kommentar!


Haha, jag har inte övningskört än och jag känner väl lite likadant.. 
Men jag har väl lite erfarenhet av trafiken med mig. Eftersom jag testade att köra moppe när vi var i Thailand i vintras så vet jag väll iallafall lite hur jag ska tänka när jag kör. Dock körde jag ju en moppe med en soffa på sidan typ, så det var ett extra däck så man behövde inte tänka på någon balans alls..- 
Men iallafall, de jag hört från kompisar, familj och andra så verkar det ganska lätt. Om man aldrig kört en moped innan så säg det och så får ni köra på en parkering lite tror jag. Så det löser sig! Och det ända som kan hända är ju att man få köpa till någon lektion. Men kör lugnt och försiktigt, du kommer ju ha kontakt med läraren eller va man kallar det så han/hon pratar ju med dig och säger saker till dig. 
Men det man gör är väl att åka till olika ställen som har regler och sånt att följa. Läraren testar ju dig så att du kan regler mm. Sen vet jag att man testar att tvärbromsa och lite sådant. Men jag tror det är lite olika från skola till skola vad man gör. 
Men lite saker jag kommer göra innan är: 
Att jag kommer köra min moppe på gatan för att vara bekväm bakom styret. Annars kommer jag bara vara osäker ute i trafiken. En till sak som man kan lära sig av är ju att åka med kompisar eller någon annan faktiskt. Då måste man ju hänga med och om du tänker som att du kör så lär du dig ju saker samtidigt. Och sista gejen är väl att läsa en del i böckerna man har. Man måste kunna trafikreglerna och vägmärkerna. Läraren kan ställa frågor och då ska man kunna svara! 

Jag kommer vara jätte nervös innan men det är bara att ta det lugnt och göra så gott man kan. 
Så kommer det nog gå bra! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: