Svar på kommentarer!


Svar: Nja, eller det beror på hur erfaren man är typ. Det är svårare än första gången tycker jag. Vi körde i mer trafik och inte så off om man säger så. Ja det gjorde han, eftersom vi körde bland fler bilar och sånt så var det mer regler och sånt att tänka på. Han frågade väldigt ofta om högerregeln mm. 


Svar: Det var jag också, men var inte de! Du mår inte bra av det själv! Det var svårare de två sista lektionerna. Haha, du ska tänka på allt ;) ne men tänk på reglerna och kolla omkring dig efter skyltar. De är lätt att missa dom två delarna så tänk lite extra på de bara. Annars så ska du tänka på allt ;)


Svar: Vi började med att köra mer i Lerums centrum där det är mer trafik. Vi körde mycket i rondeller och sånt.  Sen körde vi ca 1 timme sammanlagt på landsväg. Där är det väl lite halv läskigt att köra ibland tycker jag. Du ska ha högt tempo hela tiden (nästan fullgas hela tiden), det finns "farliga" kurvor och lite läskiga svängar. Alla andra kör snabbare än dig och vill gärna köra om dig men ta det lugnt och låt dom göra sitt. Lyssna på din lärare och följ det han/hon säger, dom vet vad du ska göra. 


Svar: På första lektionen körde vi där det inte var så jätte mycket trafik. Så det var lite lugnare start typ. Vi körde i åttor på en parkering och tränade på "uppsiktsrutinen". Vi tränade på att stanna effektivt och sånt. 
Din lärare kommer fråga dig om du kört moppe innan och om du inte gjort de så kommer ni nog bara test köra lite på en parkering eller liknande. Jag hade ju test kört på en parkering innan så jag fick bara köra fram några meter och brommsa där han visade för att jag skulle "lära känna" mopeden. Sen åkte vi till en liten väg som typ inga åker på så vi kunde köra lite och gå igenom lite saker i lugn och ro så att ajg var berädd för att köra ute i trafiken.  


Där var lite svar, vissa var kanske lite sena men har inte hunnit svara på dom innan. Men hoppas de va till hjälp! 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: