Segling!

Gick upp klockan halv 8 imorse och åkte här ifrån strax efter 8. Tog lite mer än en timma att åka till Lysekil för vi fick vänta på färjan en stund. Men vi kom dit liite sent men vi fick tag på en parkeringsplats och sen gick vi mot ett berg så man ser ut över havet bra. Där var redan några som vi känner som är släkt med Anna Kjellberg som seglar med sitt Team! Dock förlorade dom båda matcherna de seglade på förmiddagen. Riktigt synd, för dom låg jätte bra till hela tiden tills sista vändningen.. Aja, vi tänkte iallafall stanna kvar och se när dom skulle segla om 3/4 plats. Så jag, mamma och pappa gick och kollade i några affärer och sen kom det en skur. Så vi gick för att hämta våra saker och tänkte att det skulle gå över. Men lite senare igen så kom världens oväder! Stod uppe på berget och jag såg en blixt framför mig och sen kom en åsk knall, jag ba: nu sticker jag, Jag skiter i detta och gick därifrån.. Vi hann komma halvvägs till bilen innan det började ÖS REGNA. Då vi började springa.. Imellan hamnen och bilen hann det även komma två blixtrar och två åsk knallar som det kändes som att hela himlen föll ner!! De var precis över oss!  Asså skojar inte, jag sprang och höll för öronen, med två väskor, i ös regn och halv skrek typ.. Och JA, jag är livrädd för åska och blixtrar! Iallafall, sen fick vi hämtat upp Viktor som var med våra kompisar och sen åkte vi hemåt! Så vi missade den andra seglingen .. Plus att jag glömde ladda min kamera igår så hade nästan inget batteri kvar men fick tagit några bilder iallafall. OCH objektivet var suuuper bra! Blev så himla nära och bra bilder! 







 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: