THAILAND 2012-2013!

Thailand 2012-2013!

Nu sitter vi någonstans på väg till Thailand!
Vi ska vara där i 3 veckor och någon dag. Ska bli så otroligt skönt!

Vi ska börja våran resa till Thailand i bil ner till Danmark tidigt på fredag morgon. Från Köpenhemn går vårat flyg vid lunch tid någon gång skulle jag tro. Då flyger vi ner till Turkiet där vi ska mellanlanda. Jag tror att vi ska vara där i 2-3 timmar innan vi flyger vidare till Bangkok! I Bangkok landar vi runt 03 svensk tid vilket betyder att klockan är runt 9 i Thailand ;)
Men när vi kommer till Bangkok ska vi åka ca 4 timmar i bil tills vi kommer dit vi ska vara.
Eftersom det är så litet skriver jag inte ut exakta stället. Men det är en jätte liten by vad jag har förstått!
Där ska vi vara i nästan 3 veckor och bara ta det lugnt , sola , shoppa lite kanske åka på "utflyckter" mm.
När nästan tre veckor har gått så ska vi tillbaka till Bangkok och ha några dagar där! Framförallt så ska vi ha en shopping dag på MBK!


Jag är osäker på exakt vilken dag det är vi åker hem på om det är 18 eller 19 ? Men vi ska åka samma resa hem som vi gjorde dit!

Vi kommer iallafall hem mellan lördag och söndag , alltså mitt i natten vilket är skönt så man kan komma iordning lite iallafall innan skolan börjar!

Detta är det jag vet att vi ska göra ! Sen får ni se vad jag skriver och när jag kommer hem kommer jag göra ett inlägg om resan !

uppdatering: fick en kommentar om vem jag skulle dit med och varför. Så jag svarar på det igen här! 
Jag ska dit med min bästa kompis Emelie och hennes föräldrar! Dom bjöd med mig eftersom Emelies syskon inte vill följa med längre. Och Emelie tyckte det var roligt med en kompis. Jag har velat åka på solsemester galet länge nu, men eftersom min familj är mer en skid familj så blir det alltid flera skidresor.. Så när dom frågade om jag ville åka med så var det inte jätte mycket tvekan hos mina föräldrar! 
Jag och Emelie har ju kännt varandra i ca 9 år och våra föräldrar är väldigt bra vänner! Jag tror det var det som avgjorde! 

( Lånad bild från google! )

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: